lauantai 3. kesäkuuta 2017

Te kysyitte, minä vastaan.

Hupsis, julkaisin kuukausi takaperin kysymys / vastaus -postauksen, johon lupasin palata reilun viikon päästä. Unohdin! Kirjoitin silloin, että minua jännittää ylipäätään asettaa itseni altiiksi kysymyksillä lähinnä sen takia, että olin varma ettei kysymyksiä tule ja se jos jokin olisi noloa. No arvatkaapa mitä? Tämä nyt on oikeasti vähän NOLOA! Kysymyksiä esitti nimittäin tasan kaksi ihmistä ja tässä tulee vastaukset :D

O piirsi päiväkodissa äidin ja isän sateenkaaren alle.

Minkä neuvon tai tsemppilauseen antaisit tulevalle äidille? Pidä jalat maassa, luota itseesi ja vaistoosi. Kysy, jos jokin asia askarruttaa, mutta älä usko vain yhtä lähdettä ellei lähde ole lääkäri tms. Jos taas haet vastauksia netistä, niin lue mielummin terveyskirjastoa, kuin vauvapalstoja ja jos luet muiden ihmisten kokemuksia esim. vauvapalstoilta, niin älä usko vain yhteen mielipiteeseen - ole kriittinen lukija.

Mitä tekisit vapaailtana ihan yksin kotona? Apua, en keksi mitään! En siis varmaan tekisi mitään erikoista. Katsoisin telkkaria, joisin punaviinia ja herkuttelisin jollain syötävällä. Haaveilisin pitkään valvomisesta, mutta menisin varmasti aikaisin nukkumaan. Taidan olla tylsä!

Mikä on lempiruokasi? Minä olen lihansyöjä henkeen ja vereen ja hyvää pihviä ei kyllä voita mikään. Kestosuosikkini on wienerleike, mutta ehkä nykypäivänä ihan kunnon grillipihvi on vieläkin parempi.

Missä olet 5 vuoden päästä? Onpa muuten vaikea kysymys ja voitko kuvitella, että ensimmäisenä mietin sitä minkä ikäinen olen. Viiden vuoden päästä olen jo yli 40-vuotias - siis ihan sika vanha! Viiden vuoden päästä esikoinen ja tuleva keskimmäinen ovat jo koulussa ja tulokaskin olisi jo eskari-ikäinen. Töissä uskoisin olevani samassa pestissä tai ainakin samassa firmassa kuin nytkin, mutta toivon, uskon ja luotan siihen, että viiden vuoden päästä me asutaan omakotitalossa. Ostettaisiin valmis ja remontoitaisiin tai ehtisihän tässä ajassa rakentaakin sen mieleisensä talon - jos vaan se mieleinen tontti löytyisi ja projektiin uskaltaisi lähteä ;)

Minne haluat ehdottomasti matkustaa? Olen todella huono matkustamaan, eikä minulla oikeastaan edes ole mitään sen suurempaa suosikkikohdetta. Thaimaassa olen käynyt vain kerran ja sinne voisin kyllä haluta uudestaan.

Mitä kadut? En oikeastaan vieläkään tiedä mitä haluaisin olla isona, vaikka viihdynkin ihan hyvin nykyisessä työssäni ja tiedän työurani olevan siinä vielä pitkä, jos vain itse niin haluan. Minulla ei koskaan nuorempanakaan ollut mitään haaveammattia ja ehkä sen takia olen ajelehtinut koulusta toiseen useammankin kerran peruskoulun jälkeen. Ensin menin lukioon, koska en tiennyt mitä tahdoin. Lukion jälkeen hain parturi-kampaaja kouluun, koska se nyt kiinnosti ehkä vähän enemmän kuin muut. Iho-oire -allergioiden takia en kuitenkaan koskaan lähtenyt alaa opiskelemaan. Päädyin lukemaan itseni merkonomiksi, jonka jälkeen olin taas risteyksessä. Tein ammatinvalintatestejä ja tiesin ilman testejäkin kaksi eniten kiinnostavaa alaani, tietojenkäsittely ja käsityöt. Hain ammattikorkeakouluun lukemaan tietojenkäsittelyä sekä toisen asteen koulutukseen puvustajaksi ja verhoilijaksi. Tulin valituksi jokaiseen koulutukseen ja lähdin kouluttamaan itsestäni IT-tradenomia. Arvelin, että tämä valinta olisi pitkällä tähtäimellä paras, koska en uskonut itseäni kovinkaan luovaksi ja järkeilin, että enemmän ovia olisi auki tradenomille. Tämä on edelleen ihan totta, mutta ehkä kuitenkin nykypäivänä on hetkiä, että kadun etten uskaltanut valita puvustajan ammattia itselleni. Onneksi olen löytänyt käsitöistä ja varsinkin ompelusta itselleni rakkaan harrastuksen.

Jos olisit eläin niin mikä olisit? Kyllä minä olisin leijona niinkuin horoskooppimerkkinikin sanoo. Aina äänessä, kovaääninen ja vähän sellainen johtajatyyppi :D

2 kommenttia:

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!