keskiviikko 10. elokuuta 2016

Uus tukka ja heti päässä!

Tapasi aikoinaan eräs tuttavani todeta kampaamoreissun jälkeen.

hanna kommammaa selfie

NauravanNapin blogista luin toukokuussa hiuskriisistä. Tuo ihana nainen kriiseili hiustensa kanssa ja halusi jotain ihan erilaista. Tai ainakin tosi paljon erilaista. Hän halusi bobin. Luin tekstin, katsoin kuvat ja jätin kommentinkin. Seuraavaksi havahduin siihen, kun laitoin kampaajalleni viestiä kuvan kera: "Sano rehellisesti, sopisko tämä mulle?"

Hiuskriisi se oli tuolloin siis minullakin. Halusin pitkän ja paksun tukan, mutta olin kyllästynyt siihen. Hiukset oli aina kiinni ja pääni oli sanalla sanoen tylsä. Vaikkakin olin juuri hetkeä aiemmin käynyt ottamassa hiuksiin uuden hienon värin, tuntui värin hohde häipyvän nopeastikin. Nyt jos koskaan tuntui siltä, ettei hiuskriisiä parannettu pelkällä hiusvärillä ja päähieronnalla.

Oli pakko saada jotain oikeasti uutta ja erilaista. Kampaaja oli varma, että tuo lyhyempi hiusmalli olisi minullekin hyvä vaihtoehto ja kannusti tekemään päätöksen. Oikeastaan ainoa mikä jarrutti minua oli juuri värjätyt hiukset. Muutamia viikkoja aiemmin oli hiuksistani häivytetty juurikasvu ja laitettu vähän kuin liukuvärjäten pääliosan puolesta välistä latvaan vaalennusta. Nyt jos menisin ja leikkauttaisin täysin uuden mallin, leikattaisiin pois myös nuo vaalennukset, mihin olin täysin ihastunut.

Punnitsin asiaa muutaman päivän ja tulin siihen tulokseen, että jos haluan kokeilla lyhyempää mallia, olisi se parasta tehdä nyt kesää vasten. Ja toinen tietysti mihin loppujen lopuksi tukeuduin oli: "Kyllähän ne aina kasvaa takaisin"!

tukka hiuskriisi pidemmästä lyhyempään bob
tukka hiuskriisi pidemmästä lyhyempään bob

tukka hiuskriisi pidemmästä lyhyempään bob

tukka hiuskriisi pidemmästä lyhyempään bob

Nyt hiukset on jo kertaalleen värjätty uudestaan ja voin vain todeta tykkääväni näistä tosi paljon. Onneksi uskalsin ja tietysti suurin kiitos kuuluu kampaajalleni. Hänhän sen kaiken työn on tehnyt!!

Käyttekö tekin aika ajoin läpi hiuskriisejä? Ja miten te olette selvinneet niistä?

8 kommenttia:

  1. Täällä käydään just nyt kamalaa kriisiä johtuen lähinnä siitä, että ei ole kovin varaa kampaajalle ja väri alkaa olla jo aika kamala. Itsehän leikkasin muutama vuosi sitten tuollaisen polkan ja en kyllä katunut pätkääkään. Pari vuotta sitä pidin lyhyenä ja nyt hiljalleen taas kasvattelen, vaihtelun vuoksi :) Sopii kyllä ihan mielettömän hyvin sulle nuo!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tiedän kyllä tonkin kriisin!! Mulla usein varsinkin sillä vanhalla pidemmällä tukalla juurikasvut venähti sellaisiksi 5-6senttisiksi ja ai kamala kun se oli ruma :D Ja kiitos kehuista <3 Mä niiiiin tykkään tästä. Just sitä, ihanaa vaihtelua ;)

      Poista
  2. Tosi kiva tukka! Sopii sulle hyvin!! :)

    Mulla on aika ajoin pohdintaa lyhyt tukka vs. pitkä tukka. Yleensä pidän pari vuotta lyhyenä, sitten kasvatan hetken ja totean taas, että lyhyt sopii paremmin. Nyt mulla on menossa kasvatusvaihe ja oon jo yli vuoden kasvattanut. Ihme kyllä, vielä ei ole ikävä lyhyttä mallia. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kun mietin, niin on mullakin useammankin kerran vaihtunut lyhyt ja pitkä. Se on semmoista sopivaa vaihtelua :) Ja kiitos!

      Poista
  3. Tämä tukka sopii sinulle todella hyvin :) Minulla on aika harvoin hiuskriisiä, mutta kiitän tästä minun ihanaa kampaajaa jonka luona käyn viiden viikon välein. Hän yleensä aina tietää mitä tukalleni kannattaa tehdä. Ainoat kriiseilyt ovat liittyneet johonkin kasvatusprojektiin kun hiukset ovat vähän sillai "ei minkään mittaiset".. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon huomannut, että aina kun kampaajalta lähtee pitäisi jo siinä vaiheessa varata seuraava aika, niin sitten siellä tulisi käytyä säännöllisesti. Mutta minä.. varaan ajan kun jaksan, viitsin tai saan aikaiseksi :)

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!