perjantai 15. heinäkuuta 2016

Kuljettaisitko skootterilla akvaariota?

Olin akvaariokaupassa ja olin roudannut sinne mukanani 170-litraisen altaani. Kaloineen, hiekkoineen, kasveineen ja vesineen. Keskustelin myyjän kanssa hiekkalaaduista ja siitä, kuinka olen ajatellut vaihtaa tuon hienon hiekan (raekoko jotain 0,1 - 0,5mm) vähän karkeampaan. Hieno hiekka tuntuu menevän tukkoon, enkä haluaisi hankkia kierteisiä altaaseen hiekan möyhintää varten. Kierteisiä kun on sitten kohta kymmenittäin ja sadoittain eikä niistä sitten enää koskaan pääse eroon.

kuohuva juoma kupliva vesi kaloille juhla kesä

Keskustelin myyjän kanssa hyvästä tavasta vaihtaa tuo hiekka tyhjentämättä muuten koko allasta ja myyjä tarjoutui myöskin tekemään altaalle lujuustestin. Sehän vain passaa! Myyjä kallisteli suuntaan ja toiseen allasta. Täytenä. Yhdellä kädellä. Allas kesti testissä.

Viimeisenä myyjä vielä suositteli minua ostamaan skootterin. Ihan merkin ja mallinkin antoi ja kirjoitti ne vielä minulle paperille, etten unohda. Altaan kuljettaminen kun on paljon helpompaa skootterilla, kuin autolla :D

Joko arvaatte? Tässä kohtaa heräsin suhteellisen syvästä unesta. Ehkä olen nyt tarpeeksi kauan harkinnut tuon hiekan vaihtamista, kun se tulee jo uniinikin.

4 kommenttia:

  1. Hahaa.. Kuulostipas hurjalta tarinalta :) En alussa kyllä arvannut, että kyseessä oli uni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, voit vaan kuvitella kuinka mua vähän huvitti herätessäni :D Silloin vielä heti kun olin herännyt muistin sen skootterin merkin ja mallinkin, mutten sitten enää tätä kirjoittaessa.

      Poista
  2. Minä jo ajattelin että sinä olet varsinainen voimanainen, poraaja :)
    Onneksi oli unta, ettei tartte ostaa skootteria, maksaa nekin jonkin verran :) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi tosiaan :D ja olisihan se kai aikamoinen näkykin :)

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!