maanantai 4. huhtikuuta 2016

Tuttu vai tuntematon?

Tiedättekö sen tunteen, kun kävelet jossain ja vastaan tulee tutut kasvot? Tutut sillä tavalla, että tunnistat ne, mutta et ole ollenkaan varma kuka vastaantullut ihminen on. Usein ainakin itselleni homman nimi näissä on se, että tutut kasvot onkin täysin tuntemattoman ihmisen, mutta tutuilta ne tuntuu siksi, että ihminen on esim. julkisuudesta tuttu. Pahintahan näissä on se, että tekisi ihan hirveästi mieli mennä sanomaan moi - kun toinen on niin tutunnäköinen, mutta ei uskalla, kun ei millään siinä hetkessä saa päähänsä kuka hän on.


Minulle kävi tänään näin. Kävelin Helsingin keskustassa ja vastaan tuli kahden miehen seurue, joista toinen oli hirvittävän tutunnäköinen. Aivoissa raksutti samantien "mä tiedän kuka tää on!!", mutta himpura vieköön KUKA!?! Olen jo oppinut siihen, etten suinpäin mene moikkaamaan ihmisiä, koska lähes aina nämä "tutut" ovat tosiaan jostain naamatuttuja minulle, mutta minä en heille.

Lähes heti, kun olin miesten ohi kävellyt tajusin kuka tämä toinen, tutunnäköinen mies oli. Aamulla luin Lapsiparkki -blogista isi-ihmisen haastattelun, jossa esiteltiin blogistin mies haastattelun ja kuvien kera. Ja hänhän se oli, kun minua vastaan käveli. Ilmielävänä :) Kyllähän tuli jotenkin hassu tunne!

4 kommenttia:

  1. Hahaa.. En kestä - miten hauskaa!! :D Ihan varmana on kyllä ollut hän, sillä hän on töissä aivan keskustassa! :D:D

    Ja mä niin tiedän tuon tunteen kun näkee jonkun henkilön jota tekisi mieli tervehtiä, mutta ei vaan siinä hetkessä keksi kuka se on. Joskus tällainen voi käydä myös ihan todella tutun henkilön kanssa jos hänet kohtaa ns. "väärässä paikassa". :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne oli varman silmälasit mihin ensin kiinnitin huomioni :) Ja sitten kun tajusin kuka hän on ja olin siis siinä vaiheessa jo ohittanut heidät, niin hymyilin kyllä ihan näkyvästi, kun se tilanne oli jotenkin niin hassu.

      Toikin on muuten totta, että on vaikea tunnistaa ihmmistä jos se on aivan väärässä paikassa. Mulla aikoinaan kävi hassusti kun oli kaupassa töissä. Töissä mulla oli aina hiukset kiinni ja silmälasit päässä. Sitten tuli joku pikkujoulu tai muu virkistysjuhla :D Hiukset auki eikä silmälaseja, ihmisten oli tosi vaikea tunnistaa mua ja moni vain tuijotti, kun olin niin erinäköinen kuin mihin olivat tottuneet ;)

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!