maanantai 21. maaliskuuta 2016

Oktonauttikakku ja pohdintaa kakkujen teosta.

Reilu kuukausi sitten vastasin ensimmäistä kertaa ikinä kyllä, kun minulta kysyttiin voisinko tehdä kakun synttärijuhliin. Ystäväni, jota näen harvakseltaan ja jonka kanssa emme varsinaisesti yhteyttä pidä (koska some - siellähän näkee kaiken toisen elämästä :D ja koska ruuhkavuodet, kummallakin) näki siskontytölleni tekemäni frozenkakun ja pyysi palvelusta.

Tämän muutaman vuoden aikana, jona olen ottanut sokerimassataiteilut haltuuni on useampikin ystävä, tuttava tai ystävän tuttava kysynyt teenkö kakkuja tilauksesta.  Aina olen vastannut kaikkiin kyselyihin samalla tavalla

  • teen tätä täysin harrastamisen näkökulmasta - koska se on kivaa ja minä nautin siitä
  • en ole koskaan käynyt yläasteen köksän tunteja lukuunottamatta mitään kotitalouskurssia tai mitään muuta vastaavaa
  • otan haasteen vastaan vain, jos minusta tuntuu, että osaan tuottaa pyydettyä
  • aiheen perusteella teen lopullisen päätökseni
  • pääasiassa olen valmis ottamaan aiheen vastaan, mutta haluan visioida lopputuloksen itse
  • ja kolmiulotteisia ukkeleita en osaa tehdä 

Toisin sanottuna: jos koen, että juuri tuon kakun tekeminen on minusta kivaa, lupaudun sen tekemään. Olen äärettömän kriittinen kaikelle, mitä itselleni teen ja vielä kriittisempi niistä tuotoksista, jotka teen muille. Tiedän! Olen itse itseni pahin vihollinen, mutta mihin sitä nyt "tiikeri raidoistaan pääsisi"? Käsityöt kokonaisuutena on minulle se asia, missä haluan olla täydellinen ja siinä tavoittelen aina täydellisyyttä. Käsityöt on minulle myöskin se (ainut) asia, missä toteutan musta-valkoista ajattelutapaa. Kaikki tai ei mitään. Jos koen etten osaa, en lähde tekemään mitään edes sinne päin. Muuten pyrin pysymään kaidalla keskitiellä :D

No se siitä peruslöpinästä ja mennäänpä aiheeseen. Aihe kakulle oli Oktonautit. Kuinka moni teistä tietää mitä ne ovat? Minä en tiennyt noista mitään, en ollut edes kuullut niistä ennen kuin ystäväni tämän minulle aiheena ehdotti. Vastasin välittömästi: "oota mä googlaan".  Sain itse päättää hahmon ja sen millainen kakusta tulisi ja ne oli varmastikin suurimmalta osin ne kriteerit, miksi otin tämän työn vastaan.

Pieni herra kaksivuotias oli kuulemma haltioissaan ja sehän riittää <3








Ps. Sisko ja veljet ja heidän puolisot: teidän tilaukset ei ole tilauksia ja niitä en ole tähän laskenut :D

8 kommenttia:

  1. Hieno. Multa on "tilattu" miehen ainoana synttäritoiveena kermakakku ja en ole eläissäni kakkuja tehnyt, joten saa nähdä mitä siitä tulee, mutta kovin kauniisti hän pyysi joten pakkohan se on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen alkanut kuulla nyt varsinkin vanhemmalta väeltä, että miksi aina on näitä sokerimassakakkuja? Missä on kaikki kermakakut nykypäivänä :D Täytyy varmaan seuraavaksi alottaa pursotusharjoitukset, jotta saa kermakakkujakin tehtyä :D

      Poista
  2. Hyvä sinä! Hienoa, että tartuit haasteeseen ja hyvä niin, sillä kakusta tuli todella kiva! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 kyllä sitä itsekin on ihan tyytyväinen.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitos, taisin jopa onnistua omastanikin mielestä.

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!