torstai 31. maaliskuuta 2016

Maalattuja munia ja lammasta = Pääsiäinen.

Meidän pääsiäiseen kuuluu munien maalaus, pääsiäispuput, suklaamunat, rairuohot, lammas ja mämmi. Ainakin.


Pääsiäisen juhlaruoka kun on lammas, niin pitihän sitä sellainen paisti taikoa pöytään. Ja kahvikastiketta. Tähän mennessä olen onnistuneesti syönyt pääsiäisateriani muiden pöydistä ja näin välttynyt itse kokkaamiselta. Tänä vuonna otin itseäni niskasta kiinni ja päätin saada lammaspaistin kahvikastikkeen kera tarjolle. Niin vieraille, kuin omallekin perheelle.




Pienet paineethan tuo veljeni asetti, kun puhui lampaasta ja ah, niin ihanan maukkaasta ja suussasulavasta kahvikastikkeesta. Rima asetettiin sitten heti korkealle ja eihän sitä sopinut alittaa. Googletin useammankin lampaanpaisti -ohjeen ja päädyin ilmeisen perinteiseen marttojen ohjeeseen.

Hyvä tuli ja maistui kaikille. Nyt tätä on tehtävä itse jokaisena tulevana pääsiäisenä.





Seuraavaksi se olisi sitten vuorossa vappu. Taidanpa kokeilla siman valmistusta ensimmäistä kertaa ikinä :)

Ps. Tänään päättyy arvonta!! Vielä ehdit osallistumaan :)

4 kommenttia:

  1. Vau, mä en ole koskaan uskaltautunut tekemään lammasta! Ehkä ensi pääsiäisenä sitten. Simaa sen sijaan olen tehnyt nyt kahtena vuonna ja voin suositella lämpimästi! Mä käytän siinä myös Marttojen ohjetta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Kannattaa kokeilla. Mulla ainakin oli outo oletus, että lammaspaistin valmistus olisi kovinkin vaikeaa, mutta se olikin äärettömän helppoa. Tai sitten mä vaan onnistuin aloittelijan tuurilla.

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!