maanantai 22. helmikuuta 2016

Kaksivuotiaan ajatuksissa pohjolan eläimet.

D: "Ne poro ja karhu.. Ne.. Mä näin ne siellä teidän huoneessa. Ne poro ja karhu meni sinne vaaleanpunaisen käärmeen luo ja mä pelkäsin sitä."

Poikien serkku, ikää 2v10kk: "Mut ei porot oo ilkeitä. Se Simo -porokin oli tosi kiva, ku se veti meitä ja sit sitä sai silittää ja sit annettiin niille ruokaa."

Yritin selvittää mistä nämä poro, karhu ja käärme on tuttuja. Ensinnäkin suuri virheeni puhua käärmeestä, kun kyse oli vaaleanpunaisesta käärmeestä korjattiin salamana, jonka jälkeen yritin selittää D:lle, että mitäs jos poro ja karhu menivätkin vaalenapunaisen käärmeen luokse leikkimään ja niillä oli äärettömän hauskaa yhdessä. Eikä se siis oikeasti ollut ollenkaan pelottavaa.

D: Nii.. Mut hirviöillä on tosi isot sarvet. Ainakin näääääin isot. *näyttää kädet levällään*
Minä: "Niin siis hirvillä."
D: "Niii" *äänensävynä itsestäänselvyys* 

Ja jos tässä keskustelussa olisi ollut myös O mukana (hän nukkui jo) hän olisi varmasti jatkanut: "Joo ja ne vaan juoksee toisesta metsästä toiseen metsään täysiä ja niitä pitää tosi paljon varoa (siis autolla). Välillä mä oon nähny niitä kylttejä autosta missä on hirven kuva. Poro ei juokse alle."


Taas ollaan arjessa mukana - entistä ehompana, niin kuin kunnon loman jälkeen kuuluukin ;) Pieni julkaisutaukokin blogissa laitetaan loman piikkiin ja koitetaan taas saada uusi (vanha) vauhti päälle. Pari juttua onkin vielä kertomatta viime viikolta ja varmaan miljoona kuvaa julkaisematta. Tai no ei ihan niin monta, mutta tulihan sitä taas viikon aikana otettua 964 kuvaa ja siitä määrästä on jo ne tosi surkeat poistettu.

Tässä oli useampikin eläin edustettuna kaksivuotiaan ajatustasolla. Mikä ei ehkä ihan ensimmäisenä olisi se pohjolan eläin?

4 kommenttia:

  1. Oi! Toivottavasti teillä on ollut ihana loma?! Mä oon täällä odotellut, että milloin kuulemme lisää kuulumisia teidän perhelomasta :) Ja miltei tuhannesta kuvastakin saamme nähdä muutaman..??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli meillä. Aivan ihana!! Jos vaan työt olisi antaneet myöden, niin siellä me oltaisiin edelleen :D Saatte nähdä muutaman lisäkuvankin. Ihan varmasti :) Kuhan kaivan sieltä esiin ensin ne "lapsettomat" kuvat :D

      Poista
  2. Hih, ihania mietteitä! Ja KIITOS kortista! Mä ehdin jo tovin ihmetellä, kuka kumma on ollut pohjoisessa, kunnes luin tekstin. :) Minä myös odotan mielenkiinnolla, näkyykö bloginkin puolella jotain kuvia reissustanne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihihi :) Ole hyvä! Ja kiitos itsellesikin. Kortti odotti kotona loman jälkeen ;) No kyllähän niitä kuvia täytyy sitten julkaista jokunen enemmänkin, vaikka aika vähän kai niitä ihan "lapsettomia" kuvia on.

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!