torstai 26. marraskuuta 2015

DIY: Neulottu (ja vähän virkattukin) huppupipo.

Tämä on tänä vuonna ensimmäinen valmistunut joululahja. Kuvat näistä tällaisista on kiertänyt ympäri nettiä jo pidemmän aikaa ja koska kaikkea vähän erikoisempaa, mutta kuitenkin nopeasti tehtävää pitää kokeilla, niin tottakai tätäkin. Googlen kuvahaku löytää monia tällaisia ja samantapaisiakin, jos kirjoitat hakusanaksi bear cowl tai burton bear cowl.

Kävin kaikki pehmolelut läpi, että minkä niistä päässä olisin tätä tekelettä kuvannut, kun seinälle tätä oli liian vaikea teipata ja lättänänä tuo ei näytä juuri miltään. Käskin sitten oikeankokoisen pehmolelun puuttuessa O:n malliksi, mutta eihän se oikein sellaisesta piitannut, joten kuvat nyt ei ole mitään parhaimpia mahdollisia.

 


 



Ohjeen ostin Ravelrystä. Vähän taas sovelsin työtä kesken kaiken, mutta valmista tuli. Haasteeksi muodostui ehkä eniten löytää todella paksua lankaa, mikä kuitenkin myös soveltuisi tällaiseen käyttöön. Tai nappi. Olisin halunnut vieläkin isomman napin, kun mitä tähän löysin. Oma ajatukseni (tai taisi olla siskoni ajatus) oli tehdä erivärisestä langasta kiristysnaru hupun ympärille ja niin letitin pitkän letin kuudella langalla ja pujotin sen kulkemaan hupun reunaa pitkin.

Kaiken kaikkiaan täytyy sanoa, että vaikka ohje oli taaaas kerran lontooksi niin tämä oli todella helppo ja nopea tehdä! Kannattaa kokeilla :D


6 kommenttia:

  1. Onpa kaunis! Kyllä kelpaa tyttösen ulkoilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, toivottavasti saajakin tykkää hupustaan :D

      Poista
  2. Ihanan näköinen :D Niin hellyyttävä pieni "nallehuppu" <3

    VastaaPoista
  3. Niin nätti <3 Mä halun Mimosalle tommosen :D <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, siitä sitten vaan puikot ja langat viuhumaan :D Oikeesti, en valehtele, tosi helppo tehdä! Ja mitä paksumpi lanka ni sen nopeammin valmistuu ;)

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!