tiistai 6. lokakuuta 2015

Minulle ei myyty sukkahousuja.

Etsin mekkoa juhliin ja löysinkin kivan. Päätin ostaa sen ja koska katseeni osui sankoin joukoin tarjolla oleviin sukkahousuihin, niin ajattelin, että katsotaanpas tämäkin tarjonta läpi.

Jokainen nainen tietää, että sukkikset on saatanasta ja ainakin niitä pirkan neljän euron housuja on parempi olla juhlia varten varalla toiset laukussa. Harvoin ne nimittäin ehjänä pysyy. Tai voihan se olla niinkin, että olen aivan onneton tunari näiden kanssa. Mene ja tiedä. Valikoimahan on oikeasti paljon laajempi, kuin vain ne alta viiden euron sukkikset, mutta jostain syystä en osaa luottaa siihen, että ne lähemmäs 20 euroa maksavat olisivat yhtään sen paremmat.

Nyt kuitenkin päätin antaa muillekin sukkiksille mahdollisuuden ja löysin kaupasta 14,95 maksavat Vogue -merkkiset housut. Taisivat olla jotkut soft touch housut. Denierejä oli 20 ja värinä joku suntan tai jotain sinnepäin. Rusehtavat kuitenkin.

Mallikappaletta en kuitenkaan sukkahousuista löytänyt vaikka katsoin vieressä olevan sukkahoususeinänkin läpi. Rusehtava väri on kuitenkin sellainen (ainakin itselleni), etten uskalla ostaa "sikaa säkissä" vaan haluan kokeilla väriä esim. kämmenselkääni vasten. Ja varsinkin nyt, kun olin jo ottanut hypyn tuntemattomaan ja olin ostamassa 15 euron housuja, niin halusin varmistua väristä.


Menin kassalle ja kysyin myyjältä voisiko pakettia avata sen verran, että näkisin värin ihoani vasten. Myyjä kiemurteli hetken ja pyöritteli pakettia kädessään. Totesi käyvänsä vielä katsomassa, josko mallikappaletta löytyisi. Seurasin perässä (tiski oli ehkä kolmen metrin päässä sukkiksista) ja kerroin jo etsineeni sitä itsekin, mutta tuloksetta. Ei löytänyt myyjäkään ja palasi tiskin luokse. Tiskillä oli nyt toinenkin myyjä, jolta myös kysyttiin sukkiksista. Hänen mukaansa tämä joku soft touch (?) on uutuus ja mallikappaleet ei varmaankaan ole vielä tulleet heille. Kysyin uudestaan voisiko paketin avata, jotta voisin varmistua väristä. Myyjä ei suoranaisesti kieltäytynyt avaamasta sitä, mutta hän sanoi: "En viitsi, kun jos ne sitten meneekin rikki." Täytyy kyllä sanoa, että tuo lausahdus ei nostanut ainakaan minun luottoani näihin kalliimman luokan sukkahousuihin ollenkaan.

Totesin sitten takaisin, etten viitsi maksaa 15 euroa sukkahousuista, kun en ole varma väristä. Jätän ne siis ostamatta ja otan vain tämän mekon. Myyjä kaivoi vielä jostain jonkun sukkanäytteen eri väreistä ja otti siitä kaksi eri ruskean sävyä. Kertoi, että tuo väri on tummempi, kuin tämä vaalea ja vaaleampi kuin tämä tumma. Sanoin haluavani silti nähdä tämän kyseisen värin oikeasti, jotten vaan tee väärää ostopäätöstä. Ja sitä paitsi, minä olin jo luopunut niiden sukkahousujen ostosta.

Toinenkin myyjä vielä yritti ja kävi hakemassa taas jonkun toisen "lähellä olevan" näytteen. "Se on aika lähelle tämä." Ja näytti sitä oman kätensä päältä minulle. Kerroin ettei minua vieläkään olla vakuutettu, koska nämä mitä hän näytti oli 40den ja ne mitä en enää edes ollut ostamassa oli 20den.

Niin jäi sukkikset ostamatta. Ja kieltämättä en oikein tiedä nyt, onko minulla sellainen olo, että minua palveltiin huonosti, eikö minulle haluttu myydä näitä kyseessä olevia sukkahousuja vai olinko minä vain hankala asiakas.

Miten te muut ostatte sukkahousunne. Testaatteko värin? Ostatteko halpoja vai kalliita? Onko halvoilla ja kalliilla eroja? Pitääkö olla matta vai kiiltävä? Haarakiila on hyvä, sen tiedän minäkin :) Ja se tärkein: olenko outo / liian vaativa / muuten vaan hankala, kun vaadin moista "palvelua" kaupassa? Kivittäkää vaikka, jos minä tosiaan olen niin pölvästi ;)

ps. se ensimmäinen myyjä kyllä koitti vielä lopuksi kepillä jäätä: "huomasithan, että tuossa oli noita kolmen euron housuja ja niistä olisi kyllä ne mallitkin esillä?" Meinasi siinä kohtaa jo jäädä se mekkokin ostamatta.


8 kommenttia:

  1. Voi tsiisus. Myyjät ois päässy "vähän" helpommalla raottamalla pakettia ja kaupat ei olis jääny tekemättä jos ois olleet hyvän väriset. Toivottavasti meidän kaupassa ei samanlaisia niuhoja ole töissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä! Mä en oikeastaan vieläkään tajua, miksei ne voinut sitä avata :D Ja oikeastaan se vain huvittaa. Ja huvitti se silloinkin. Itse asiassa nyt kun mietin niin jäi vähän sellainen olo, että olisivat kovasti halunneet palvella, mutta että "ylemmältä taholta" olisi tyyliin kielletty se pakettien avaaminen.

      Poista
  2. Huippu tuo myyjän kepillä jäätä kokeilu : DD

    Itse olen myös aika tarkka, varsinkin värin suhteen.
    Ihonvärini on todella vaalea, ja siksi varsinkin saa kiinnittää paljon huomiota minkä väriset ostaa. Usein ostan matat, mutta viimeaikoina olen tykästynyt myös kiiltäviin.
    Hintaluokka minulla vaihtelee paljon, en myös usko hinnan kamalasti vaikuttavan laatuun.
    Usein ostan nykyään monipakkauksen, juuri siksi että laukussa ja reissussa saa olla mukana aina useammat kappaleet.

    Minusta on hyvä hieman vaatia palvelua.
    Nykyään tuntuu että asiakaspalvelu on liian usein : Kiitos ja näkemiin.
    Itse haluan ja tykkään siitä että asiakasta palvellaan alusta loppuun hyvin.



    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä se muuten on: kiitos ja näkemiin. Ja tuotakin vain hyvässä lykyssä. En mäkään vaadi nyt mitään erikoisuuksia (omasta mielestäni ;) ), mutta kylä kohtelias pitää olla. Ihan niinkuin kaikkien kaikkia kohtaan, ei vain esim. kaupassa.

      Teki mieli sanoa sille myyjälle, että tarjootko ihan tosissasi mulle kolmen euron housuja niiden 15 euron housujen sijaan. Ettäkö niissä ole oikeasti sitten mitään eroa? Mutta enpä jaksanut :D

      Poista
  3. Siis olipa naurettavan tökeröä ja törpelöä käytöstä myyjiltä!! Huh, mä olisin varmaan alkanut nauraan että ette oo tosissanne! Ja todellakin ois jäänyt ostamatta. Et ollut hankala :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, synninpäästöstä. Vaikka kyllähän mä arvasinkin, että te ootte mun puolella tässä asiassa :D

      Poista
  4. Just! :/ Sukkahousuja pitää päästä hypistelemään. Minä olen ehkä vähän röyhkeä asiakas, mutta avaan ihan omatoimisesti pakkauksen kysymättä, jos siitä ei ole näytekappaletta. Luultavastihan minä sitten ostan sen tuotteen kuitenkin. Päteehän tämä myös muihin tuotteisiin. Jos huulipunasta ei ole testeriä, pitäähän se oikea väri kurkata avaamalla pakkaus.. jne. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just näin! Mä oikeesti mietin siinä pyöriessäni, että avaanko vaan itse. Se paketti ei edes mun mielestä ollut millään teipillä kiinni, vaan vähän niinkuin karkkilaatikko. Mutta sitten katse osui siihen lähes A3 -kokoiseen plakaattiin, mikä julisti allcapseilla AVATTU PAKKAUS ON OSTOPÄÄTÖS, niin päätin vienosti kainosti tiedustella myyjältä apuja asiaan.

      Mut metsäänhän se meni. Taidan käydä ostamassa sukkikseni jostain muualta :)

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!