maanantai 27. huhtikuuta 2015

Sisustushaaste.

Ja heti perään sain toisen haasteen. Tällä kertaa aiheena sisustus :O ja tämän haasteen heitti minulla Leena Kuusin Kotona -blogista. Tämä on varmasti vieläkin vaikeampi aihe, kuin se äitiys ja millainen äiti olen -haaste.

EDIT: Tämä on postaus on siis roikkunut luonnoksena luvattoman pitkään. Anteeksi Leena, että tässä hieman kesti :)

Minä kun en ole mikään sisustaja. Tykkään sisustamisesta, mutta suuresti tätä rajoittaa raha (tai siis sen puute), sekä osaamattomuus. Meillä esimerkiksi on kaikki seinät maalattu valkoiseksi, koska en osaa nähdä jotain väriä isona. Isossa seinässä. Joku aika sitten kuitenkin hyppäsin vähän niinkuin tuntemattomaan, ja pyysin miestäni tapetoimaan yhden olohuoneen seinistämme. Tapettia jäi sen verran yli, että samaa laitettiin alakerran vessaankin. Nyt olen suunnitellut olohuoneen toisen seinän maalaamista. Värikin on valittu jo, mutta vielä pitäisi uskaltaa tarttua telaan :)

1. Mikä on lempipaikkasi/huoneesi kotona. Miksi?
Olisitpa kysynyt mikä on inhokkipaikkasi/huoneesi kotona ja miksi, niin olisin osannut vastata heti. Jostain kumman syystä vietän eniten hereilläolo aikaani keittiössä, olohuoneessa ja kodinhoitohuoneessa. Mutta ei näistä kuitenkaan mikään ole sellainen lempipaikka. Taidan valita tähän eteisen :) Sekin me ollaan remontoitu, tosin onhan siitä kohta jo kaksi vuotta. Meidän eteinen oli tosi pieni. Kahden kerroksen välissä oleva tasanne. Kuvat kertoo ehkä enemmän kuin tuhat sanaa - tässäkin tilanteesssa.


Tämä on jo remontin keskeltä tämä kuva, mutta siis tästä näkyy missä oli ikkuna ja missä oli ovi. Ulospäin laajennus oli mahdollista, ja muutkin taloyhtiössämme on niin tehnyt. Alla näkyy se, miltä eteinen näyttää remontin jälkeen.



2. Jos saisit yhden uuden huonekalun ilmaiseksi, minkä ottaisit?
Tää on tosi vaikea, koska mulla ei oikeastaan ole mitään mitä tarvitsisin tai haluaisin. Niin kehno sisustaja minä olen :) Mutta joo, uudesta ruokapöydästä (vaaleasta) ja tuoleista olen haaveillut jo pidemmän aikaa.

3. Onko joku sisustusjuttu sellainen, josta et ennen tykännyt yhtään, ja nyt tykkäät. Mikä?
Maali vastaan tapetti. Tapeteista en perustanut juurikaan aiemmin ja kuten jo kerroin, on meillä  kaikki seinät valkoiseksi maalattuja. Tapetteja on kuitenkin tullut todella paljon uudenlaisia ja ne ei ole enää niin muovisen näköisiä ja tuntuisia, kuin aiemmin.

4. Onko joku väri jota et usko koskaan käyttäväsi sisustuksessa?
Pinkki. Tykkään maalaisromanttisuudesta ja siihenhän tuo (pastelli)pinkki sopii kuin nenä päähän, mutta omasta kodista en löydä sitä - edes ajatustasolla. Toki voi olla jotain pieniä yksityiskohtia tällä värillä, mutta ei niin, että se näyttelisi suurempaakin osaa sisustuksessa.

5. Onko jokin tietty kauppa mistä tulee eniten ostettua tavaraa kotiin. Mikä?
Ikea!! Se on lähellä. Siellä on sopivanhintaista. Kalusteet yms. on omaa silmää mielyttäviä ja tarvitseeko sitä edes oikeastaan selittää sen tarkemmin :)

6. Maali vai tapetti?
Olen tavallaan näiden kahden välissä tällä hetkellä. En osaa oikein valita. Maali on edelleen minulle se tutumpi ja helpompi, mutta tapetissa on kuitenkin sitä jotain. Ehkä se, että maalilla ei niin helposti tehdä "elävää pintaa" kuin tapetilla.

7. Mitkä ovat kolme lempiesinettäsi.
Voiko esine olla taulu? Nyt voi. Esikoisen syntymän jälkeen lähetin miehen vauvan vaateostoksille. Mies oli äärettömän tyytyväinen yhteen paitaostokseensa. Sittemmin olen tuon paidan kehystänyt ja tehnyt siitä taulun. Taulun annoin miehelle lahjaksi.


 Se oli ensimmäinen. Toinen on tämä Pentikin poro. En tiedä mikä minua tässä kiehtoo, mutta tästä tykkään.


Kolmas olkoon koira. Tämä ei tosin enää nykyään ole minun koirani vaan O:n. Koira vahtii poikien huoneen kaapin päällä päivisin lasten leikkejä ja öisin heidän untaan. Minun isäni on saanut tuon koiran yksivuotislahjaksi. Minä olen saanut sen yksivuotislahjaksi ja O sai sen yksivuotislahjaksi. Koiran kaulapannassa on nyt kolme nimilaattaa vuosilukuineen. Toivottavasti koira jatkaa matkaansa vielä useammankin kerran aina esikoiselle.


 

Sitten piti keksiä uusia kysymyksiä ja haastaa joku vastaamaan niihin. 

1. Kuinka kauan olet asunut nykyisessä kodissasi?
2. Ostatko sisustusjuttuja enemmän uutena vai käytettynä?
3. Onko kotisi sisustus ollut aina hyvin samanlainen vai oletko tehnyt radikaaleja muutoksia sisustamisessasi?
4. Sisustatko enemmän käytännön vai kauniiden tavaroiden kautta?
5. Asuisitko mielummin uudessa talossa/asunnossa vai ostaisitko vanhan ja remontoisit?
6. Inhokkipaikkasi tai huoneesi kodissasi?
7. Kuvaa kolme lempiesinettäsi.

Ja haasteen saa Mun poikani mun -blogi, ole hyvä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!