keskiviikko 3. joulukuuta 2014

Voihan stressi!

Minulla on työstressi, joulustressi, kotistressi ja kaikki muutkin mahdolliset stressit. Siis niinku nyt. Kaikki samaan aikaan.

Ensinnäkin. Kuten jo kerroinkin on meillä ollut sairastupa pystyssä jo useamman viikon. Kalenteriani katsoin taaksepäin ja huomasin, että olen tehnyt kuusi, siis KUUSI rikkonaista viikkoa töitä. Pahin oli viime viikko, olin nimittäin vain keskiviikkona töissä. Tälläkin viikolla olen ollut jo yhden päivän kotona D:n kanssa, sille kun se silmätulehdus iski maanantaina.

Minulla on lähes kaikki joulujutut tekemättä ja tajusin juuri, että tämän viikon jälkeen minulla on enää kaksi viikkoa jäljellä. Joista ensimmäisen mies on iltavuorossa töissä ja viikonlopunkin on kuulemma luvannut mennä tekemään. Vuorokaudessa on liian vähän tunteja ja jotenkin taas tämä joulukuu ja sen kulumisnopeus pääsi yllättämään minut.

Onneksi jouluruokia ei tarvitse tehdä kotona valmiiksi. Tai no sillin meinaan laittaa makuuntumaan jo hyvissä ajoin, mutta muuten ruoat tehdään vasta mökillä. Menemme siis mökille viettämään joulua ja joululomaa.

2 kommenttia:

  1. Stressi meinaa täälläkin välillä ajanpuutteen vuoksi iskeä. Neulomuksia oon vääntänyt yötöinä ja eilen sain yhden vaikeimman valmiiksi joten heti helpotti. Kurjia aina nuo sairastelut, mutta varsinkin näin joulun alla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä Leena niin ymmärrät mua :) Itse tajusin tuota omaa kirjoitusta lukiessani, että joku saattaa ihmetellä miten siellä kotona ei sairastelevien lasten kanssa muka mitään saa aikaiseksi. Saanhan minä, mutta töitä :D Ja tietenkään kaikkea siellä ei ehdi sinä aikana hoitamaan, niin jäähän niitä sitten rästiinkin. Mä olen perusluonteeltani aika suorittaja ja toiminkin oikeasti ehkä parhaiten pienen paineen alla, mutta nyt tuntuu, että sitä painetta on niin joka suunnasta, että kohta on pakko luovuttaa. Helpoimmallahan olisin päässyt, kun olisin ostanut kaikki joululahjat valmiina, mutta kun tahtoo tehdä itse ;)

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!