perjantai 12. joulukuuta 2014

Se joulukalenteri, niistä pilttipurkeista!

Miten minä olen voinut aivan täysin unohtaa tämän asian! Hirveellä kiireellä kasasin marraskuun viimeisenä päivänä pilttipurkkijoulukalenterin. Halusin purkeista valkoisia ja "maalasin" niitä spraymaalilla. Maalaus kuitenkin osoittautui suhteellisen haastavaksi, koska ulkona ei sääolosuhteiden vuoksi oikein voinut hommaa tehdä ja sisällä maalia olisi ollut joka suunnassa. Plus yksitellen purkkien maalaaminen oli tooooooodella hidasta puuhaa.

joulu joulukalenteri pilttipurkki diy askartelu kierrätys kuumaliima sormivärit spraymaali

Oikaisin hieman ja kiinnitin purkit ensin toisiinsa kuumaliimalla ja sitten vasta sprayjasin. Huomattavasti nopeampaa :) Ideoita etsiskellessäni kalenteria varten löysin kuusen mallisen pilttipurkkikalenterin ja tein samanlaisen.

joulu joulukalenteri pilttipurkki diy askartelu kierrätys kuumaliima sormivärit spraymaalijoulu joulukalenteri pilttipurkki diy askartelu kierrätys kuumaliima sormivärit spraymaali

O:n kanssa yhdessä yhtenä sairaspäivänä maalasimme sitten purkkien kannet. Sormiväreillä poika sai toteuttaa itseään ja tehdä juuri sellaisia kuin halusi. Numerot piirsin kimalleliimalla.

Ihan nättihän tästä tuli, mutta jotain se kuitenkin vielä mielestäni kaipaisi.

 joulu joulukalenteri pilttipurkki diy askartelu kierrätys kuumaliima sormivärit spraymaali

6 kommenttia:

  1. Tosi kiva :) Mä oon sparymaalaillut kylppärissä jonka lattian olen vuorannut sitten sanomalehdillä. Mutta en suosittele. Karsee käryhän siitä tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin siis alkuun kokeilin tuota kylppäriversiota ja totesin tosiaan et kamala käryhän siitä tulee varsinkin kun ei ole mitään nopeinta puuhaa noin montaa purkkia yksitellen maalata. Sitten olin menossa tekemään sen ulos, niin mies opasti ettei pakkasella voi. Enhän minä edes ajatellut niin pitkälle :) Loppujen lopuksi maalasin pikkupakkasessa kerralla koko höskän. Osan pinta rakeili varmaankin juuri sen pakkasen vuoksi, mutta noi pohjathan on seinää vasten, niin ei se niin haittaa.

      Poista
  2. Hieno kalenteri, upeat värit! :) Mun mielestä tuo ei kaipaa mitään lisää vaan on hyvä juuri tuollaisena - värikäs, selkeä ja jo kokonsa puolesta näyttävä! Tai sopisikohan tuohon kalenterin eteen pöydälle jouluvalot tai pilttipurkkituikkuja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ehkä mä olen vaan katsonut tuota jo liian pitkään ja siksi luulen, että se kaipaisi jotain "lisää" :D Vielä en ole varma säästänkö tuota tämän joulun jälkeen vai saako se lähteä roskien mukana ulos tästä huushollista. Juurikin kokonsa puolesta kun tuo ei ole kaikista helpoin säilöttävä.

      Poista
  3. Jouluvalot ympärille :) Tosi kiva idea! Nyt tiedänkin, mitä varten noita pilttipurkkeja pesen ja säästän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jouluvalotkaan ei olisi paha idea, niin ympärille kuin tuon eteenkään. Itse olen pyöritellyt mielessä jos kääräsis tuohon jonkun jouluisen leveän nauhan ja solmisi vaikka nätin rusetin jompaan kumpaan (kuusen)reunaan.

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!