keskiviikko 10. joulukuuta 2014

Rockyroad.

Tätä suklaaherkkua olen useasti syönyt, mutta en koskaan tehnyt. Helppoahan tämän teko on muuten paitsi ainesten valitsemisen osalta :) Ensin meinasin, että laitetaan kaikkea vaan sekasin, mutta kun listallani alkoi olla suklaan lisäksi jo viittä eri "täytettä" päätin hieman toppuutella itseäni.


Vaahtokarkkien mausta en varsinaisesti piittaa, mutta niitä halusin tähän enemmänkin ulkonäön vuoksi. Paloille saa sopivaa korkeutta ja kivaa vaaleata väriä suhteellisen tumman suklaan kaveriksi.

Olen aina rakastanut Snickersiä ja tähänkin oli pakko saada siitä jotain olennaista: suolapähkinät! Kolmanneksi valitsin lakut. Ensin ajattelin, että uskallankohan laittaa, koska vieraat ei välttämättä ole yhtä innoissaan suklaan ja lakun yhdistelmästä, kuin minä. Päätin kuitenkin riskeerata ja laittaa.

Ainoastaan yksi vieraista ei tykännyt lakusta. Siis lakusta lakuna, mutta hänkin urhoollisesti loppujen lopuksi maistoi Rockyroadiani.


Suklaana käytin Pirkan tummaa suklaata ja maitosuklaata. Maitosuklaata laitoin muistaakseni levyllisen ja tummaa n. puolitoista. Syöjiä oli yhteensä 15 ja kas kummaa, kaikki rockyroadit hävisi :)

3 kommenttia:

  1. Mä tykkään tästä kovasti. Teen joka joulu. Mä laitan yleensä minivaahtiksia vähän, suolapähkinöitä ja sit sellasta kuivattujen marjojen sekoitusta jossa oli ainakin karpaloa. Suklaana oon käyttänyt fazerin sinistä mut tänä vuonna meinasin käyttää fazerin punaista ja lisätä vielä karkkikeppiä rouhittuna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi karkkikeppi rouhittuna on mainio idea. Mä meinasin laittaa tähän jotain sellasia koviakin karkkeja, mutta jätin ne sitten pois. Mutta niistä sais sopivaa suutuntumaa :) Hopeatoffeetakin oli kaapissa, mutta viime hetkellä päätin, etten laitakaan niitä sekaan. Ajattelin, että jos joku tykkää vielä vähemmän siitä, kuin lakusta.

      Poista
    2. Ja hitsit, en löytänyt enää kaupasta sitä sekoitusta jossa oli karpaloa, mutta ehkä se ei sopisikaan niin hyvin niiden karkkikeppirouheiden kanssa.

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!