perjantai 17. lokakuuta 2014

Sokerirasitusta.

Täällä taas. Kahden tunnin sokerirasituksessa. En kuitenkaan ole raskaana. Kummankin raskauden aikana olen täällä jo ollut. Ensimmäinen meni läpi, mutta toisessa kävi käry. Kahden tunnin arvo ylitti sallitun ja siitä diagnoosina raskausdiabetes.

Silloin sanottiin, että sokerirasitus pitäisi uusia noin vuoden päästä synnytyksestä.

Nyt mä olen täällä. Hetki sitten otettiin nolla-arvo ja annettiin se sokerilitku juotavaksi. Raskaana ollessa otettiin verikokeita kolme kahden tunnin aikana. Nolla-arvo, yhden tunnin arvo ja kahden tunnin arvo. Nyt kun tila on periaatteessa normaali otetaankin vain nolla-arvo ja kahden tunnin arvo. Kuulemma vain raskailta tarkastetaan myös se yhden tunnin arvo.

Melkein täytyy sanoa, että tällä kertaa se todellakin maistui pahalta ja nyt on huomattavasti huonompi olo, kuin aiemmin tämän seurauksena.

2 kommenttia:

  1. Hyh. Eihän se litku mitenkään hyvää ole. Mulla oli kaksi rasitusta raskauden aikana, ekalla kerralla oli hilkulla etten oksentanut sitä litkua heti takaisin. Toisella kerralla, edellisestä viisastuneena, huitaisin sen ykkösellä alas ja labratäti ihmetteli, ettei ehtinyt kuin selkänsä kääntää. Ekalla kerralla vaivasi pahoinvointikin sen verran, että suonet hävis.

    Toivottavasti sulla on arvot kunnossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maanantaina saan tietää tuomioni tähän liittyen. Onneksi minä ainakin olen aina huitassut sen ykkösellä alas, voisin nimittäin kuvitella sen alkavan todenteolla tökkiä jos sitä vaan lipittelisi :) vieläkin puistattaa, kun ajattelen sitä makua. Ja itse asiassa pystyn maistamaan sen suussanikin edelleen.

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!