perjantai 17. lokakuuta 2014

Mä haluan. Mä Haluan! Mä Haaaaluann!!

Naureskellen olen kuunnellut, kun oma äitini on tainnut kerran tai pari kertoa siitä, kuinka minä olen pienenä ollut "kauhukakara". MäHaluun -huutaja :) Olen kuulemma useaan otteeseen heittäytynyt kaupan lattialle makaamaan ja huutamaan MÄ HALUUUUUUUN!

Nyt alan ymmärtää, eikä minua enää niin herkästi nauratakaan tämä asia.

O on viimeisen parin kuukauden aikana kasvattanut itseensä mähaluun -huutajan. Sen lisäksi hän on myös "oppinut" kiljumaan. Huutoitku yhdistettynä kiljumiseen tai karjumiseen on saanut aikaiseksi sen, että poika on oikeasti huutanut äänensä käheäksi. Ensimmäisen kerran se teki sen ehkä pari viikkoa sitten. Sen jälkeen ei ääni ole ollut normaali.

Taas tämän päiväisten mähaluun -huutojen ja muun kiljumisen seurauksena pojan ääni alkaa olla käheääkin käheämpi. Kohta ollaan varmaan oikeasti sen edessä, ettei siltä enää tule ääntä. Mutta voiko tuo olla vaarallista? Siis äänihuulille? Miten tuommoisen parantaa? Hiljaa olemallako? En ole vielä keksinyt miten se onnistuisi, jos eteen tulisi.

2 kommenttia:

  1. Voi hitsi. Meillä Viivi (nyt 9v) joskus uhmissaan n. 3v:nä on yrittänyt kauppahuutokohtauksia järjestää. Kerran kannoin sen kaupasta kotiin rimpuilevana ja huutaen "PILLUMEHUA" niin että koko kylä raikui. Ja pillimehuahan se tarkoitti muttei osannut sitä sanoa niin pyysi aina pillumehua.

    Viia meillä joskus räyhää äänensä käheäksi, mutta kyllä se on tähän mennessä aina normaaliin palannut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mellä ei onneksi vielä olla suuresti kaupassa tätä huudettu, mutta kotona sitä enemmänkin. Kaikki on mähaluun. Kai se liittyy juurikin tähän uhmaan, kun esimerkiksi murovalinta aiheuttaa hirveän huudon. Annan pojan välillä valita tyyliin kumpia muroja haluat. Haluaa toisia ja saa niitä. Veljensä "valitsee" toisin, niin johan ensimmäinen haluaakin niitä toisia. Samoja kuin veljellä. Ja en sitten anna periksi tuossa vaiheessa. Tuloksena ehkä pahimmillaan puolen tunnin huuto-itku-parku-karjunta-kiljunta-huuto :D

      Onneksi tähän maailmaan (ja varsinkin kotiin) mahtuu ääntä ;)

      Ei o totta pillumehua :D:D Voin kuvitella miltä toi on susta tuntunut. Meillä pahin on ollut varmaan se, että O on hiljaisella äänellä vaan hokenut jotain mitä sylki suuhun tuo ja silloin se ainakin kuulosti: "fittufittufittufittu.." :) Ihmiset ympärillä kyllä katsoi, että hokeeko tuo poika v*ttua.

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!