tiistai 5. elokuuta 2014

Polar Loop - aktiivisuusranneke.

Toivoin synttärilahjaksi Polar Loopia ja sain sellaisen. Synttäreitäni juhlin 30.7. Naureskelin miehelle, että tässähän inactivity alerttikin, johon hän tokaisi: "Kiva, sehän soi sulla sit koko ajan." Kiitos siis kannustuksesta ;D Ja hältä juurikin tuon sain.

Oletan, että aika moni jo tietää mikä tuon rannekkeen idea on, niin en sitä sen kummemmin käy läpi. Lyhykäisyydessään se kertoo päivän aktiivisuudesta ja antaa tavoitteen, mihin tulisi päästä. Tai ainakin pyrkiä. Ranneke tallentaa tietoa unesta, istumisesta, jalkojen päällä olosta, kävelystä ja juoksusta. Tai niihin rinnastettavista toimista. Ainakin näin alkuun täytyy sanoa, että kyllähän tuo aktivoi ja motivoi. Jopa niin paljon, että olen jo harkinnut sykevyön hankintaa. Sykevyön kanssa saisin irti enemmän tuosta rannekkeesta, jolloin kalorilaskenta ja sitä kautta esim. kävelylenkkien osalta saisin tarkemmat speksit tietooni.

Alta viikon kokeilussa olen törmännyt myös huonoihin puoliin. Tai sitten en vain osaa käyttää ranneketta. Joka tapauksessa. Kävimme eilen kävelyllä Riisitunturilla. Kävelimme ylemmältä parkkipaikalta Riisitunturin majalle ja takaisin. Olen ladannut puhelimeeni Polar Beat -sovelluksen ja laitoin sen rullaamaan matkaamme. Matkaa tuli yhteensä 3,4 kilometriä ja aikaa kokonaisuudessaan (paikallaan olot mukaanlukien) reippailuun meni n. 1,5 tuntia. Sovellus lisäsi tämän harjoituksen Polar Flow -sovellukseeni, mutta päivän aktiivisuuteen sitä ei kuitenkaan lisätty. Miksi? Lisättäisiinkö se, jos minulla olisi se sykevyö?

Yleiskuva aktiivisuudesta 4.8.2014.

Tämä kuva siis eiliseltä. Kellossa heti kymmenen jälkeen näkyvä sydän puhekuplassa tarkoittaa harjoitusta. Se harjoitus oli siis tuo mainitsemani Riisitunturin majalle kävely. Kuitenkin tosiaan päivän kokonaisaktiviteeteissa näkyy kävelyä vain 32 minuuttia. Johtuuko tämä nyt siis siitä sykevyön puuttumisesta? Vai voiko tämä johtua siitä, että koko tuon matkan työnsin lastenrattaita ja näin ollen vasen käteni, jossa ranneke on pysyi melkeinpä paikallaan. Olisiko käteni pitänyt heilua normaalia kävelyheiluntaa, jotta ranneke olisi osannut laskea minun kävelleen? Pieni asia, mutta minua häiritsee suuresti, jos ranneke ei osaa laskea vaunulenkkejä päivän aktiivisuuteen mukaan :( Varsinkin, kun ne tällä hetkellä on melkeinpä ainoita kävelylenkkejä mitä tulee tehtyä.

Sananen vielä aktiivisuusmuistutuksista. Tänä aikana olen saanut yhden muistutuksen ja senkin olen saanut yöllä, kun olen nukkunut. Joten veikkaan tuon olevan bugi.


Että terveisiä vaan sille mun epäilijälle ;)

2 kommenttia:

  1. Oon itsekin harkinnut tuon laitteen ostoa, sillä kaipaisin pientä buustia liikkumiseen. Nyt olis stockkalla tarjouksessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ostaa, mä ainakin oon ihan koukussa :D Gigantissakaan tuo ei ole pahan hintanen.. muistaakseni (nettikaupan hinta) oli 79e. Ja kuulin äidiltäni, että Prismatkin myyvät näitä ja vielä kuulemma kolmena eri värivaihtoehtona. Mä kun luulin et näitä on vaan mustia, mutta hän väitti, että saisi myös pinkkinä ja vihreänä. Oli kai uusimmassa yhteishyvässä ollut mainos.

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!