lauantai 31. toukokuuta 2014

IRC-galleria.

Ketkä muistaa? Kuka tunnustaa olleensa joskus gallerian käyttäjä? Entä kuka kehtaa tunnustaa olevansa edelleen sitä? :)

Tämä iski jostain alitajunnasta eilen. Yhtäkkiä muistin galtsun :) Aikaa ennen Facebookkia oli IRC-galleria mulla todella kovassa käytössä. Jos nyt olen faceaddikti, niin silloin olin galtsuaddikti. En edes muistanut enää mikä se sen osoite olikaan, joten menin uusavuttomasti googlen kautta. irc-galleria.net.. sehän se olikin. Heti sinertävän galtsun etusivun avautuessa mulle tuli sellanen nostalginen fiilis. Teinifiilis. Nuori aikuinen. Mitä kaikkea onkaan minunkin elämäni aikana tapahtunut niinä vuosina, kun galleriaa olen käyttänyt päivittäin.

Mun on kehdattava tunnustaa toi viimeinen kysymykseni :D Minulla on edelleen toimivat tunnukset galleriaan ja minulla on edelleen hirveä läjä kuvia siellä. Monia tunnuksia olen vuosien varrella unohtanut, mutta galleriaan kirjautuminen ei tuottanut ongelmaa. Ne tunnukset on selkäytimessä ;)

Rekisteröitynyt: kauan sitten. 15 albumia. 142 kuvaa. Esillä olevia 112. 60 blogikirjoitusta. Sain vierähtämään kuvia selatessa helposti tunnin. Ja kaikkea en edes käynyt läpi. Tunteet heitteli myötähäpeästä iloon ja huomasinpa pari kertaa ajatelleeni "Ai kamala!!!" tai "Oi niitä aikoja.." Minä olin niitä käyttäjiä, jotka oikeasti tiesi mikä on irc. Irkkasinkin ja siksi sinne liityin. Joskus irkkauskin jäi (niinkuin kaikki foorumitkin), enkä ole vuosiin käyttänyt niitä.

En koe enää reilu kolmekymppisenä ja perheellisenä naisena olevani gallerian kohderyhmää, mutta miksi se tunnus on niin vaikeaa poistaa sieltä? Itsekin aina paasaan, että turhat tunnukset pois, mutta tässä en osaa sitä toteuttaa. Vaikken galleriaa enää käytä, enkä varmasti tulekaan käyttämään, en siltikään osaa lyödä sitä ovea takalukkoon ja poistaa itseäni sieltä.

Mitä muita tällaisia sosiaalisen median alkuilmiöitä on joskus ollut? Tai on vieläkin, mutta sinä olet joskus niitä käyttänyt. kuvake.net? koulukaverit.com? Ja eikös joskus ollut joku irc-gallerian tapainen? Joku kakkonen.. se oli ii2.org :) Sekin on jo lopetettu.

Tai sit jos halutaan mennä todella pitkälle menneisyyteen, kaivetaan kiss fm chat muistoista :D Mitä siitäkin on aikaa.. Olin ehkä 15-vuotias sitä käyttäessäni, eli onhan siitä joku 17 vuotta. Löysinhän sieltä yhden poikaystävänkin. Jonka kanssa ollaan muuten edelleen facekavereita ja jutellaan yllättävänkin pitkät pätkät, jos joskus törmätään livenä. Muistoja. Ihania, kamalia muistoja :) Nyt arkku kiinni ja takaisin tähän hetkeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!